6 zasad postępowania z firmą kurierską

Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż skorzystanie z usług firmy kurierskiej. Gdyby tak jednak było w rzeczywistości nie byłoby tylu reklamacji, sporów, zawiedzionych klientów oraz zestresowanych kurierów. Jeśli chcemy tego wszystkiego uniknąć, a przynajmniej zminimalizować ryzyko wystąpienia kłopotów, powinniśmy poznać 6 żelaznych zasad korzystania z firm kurierskich

6 zasad postepowania z firmą kurierską

Po pierwsze - pakowanie

Zasada jest prosta. To Ty, jako nadawca, musisz zadbać o bezpieczeństwo przesyłki odpowiednio ją przygotowując do transportu. Odpowiednio to znaczy przy użyciu odpowiednich materiałów i w określony sposób. Kwestia kluczowa to dobór odpowiedniego opakowania – koperty, kartonu, a czasem samej folii. Wszystko zależy od przedmiotu, jaki chcesz nadać. W przypadku towarów o regularnych kształtach zadbać musisz przede wszystkim o to, by opakowanie nie było zbyt małe, bo może zniszczyć zawartość przesyłki, ani zbyt duże, by przedmiot nie przemieszczał się wewnątrz opakowania w czasie transportu. Trudniej jest z przedmiotami o kształtach nieregularnych, je trudno spakować, a w dodatku większość firm kurierskich każe sobie dodatkowo płacić za niestandardowe kształty przesyłek. Jeśli jest więc taka możliwość spróbuj przedmiot rozebrać na części i wysłać je wszystkie razem w standardowym kartonie.

Po drugie – określenie terminu dostarczenia

To od Ciebie zależy kiedy przesyłka ma zostać dostarczona do odbiorcy. Jeśli bardzo Ci się spieszy może to być nawet 12 godzin od chwili nadania, ale taka przyspieszona usługa będzie wymagała dodatkowych opłat. Standardowo w Polsce przesyłki dostarczane są w systemie Next Day Delivery, czyli następnego dnia od nadania. Ważna w tym wypadku jest jednak godzina nadania. Jeśli przesyłkę dostarczymy kurierowi o 17.50, z żądaniem dostarczenia jej na drugi koniec Polski następnego dnia, może się to nie udać.

Po trzecie – ubezpieczenie

Warto ubezpieczyć każdą przesyłkę, nawet mało wartościową. Nie wszystkie bowiem osoby, które w czasie podróży naszej paczki przez Polskę będą mieli ją w ręku, będą się z nią obchodzili w odpowiedni sposób. Ubezpieczając przesyłkę zyskujesz pewność, że w przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia czy zgubienia paczki, otrzymasz odszkodowanie, a przewoźnik dostanie nauczkę. Ubezpieczać przesyłki warto tym bardziej, że obecnie to niewielki koszt.

Po czwarte – śledź paczkę

Większość firm kurierskich oferuje usługę śledzenia paczki. Na czym ona polega? W czasie nadania przesyłki otrzymujesz numer listu przewozowego. Po jego wprowadzeniu w odpowiednim miejscu na stronie internetowej przewoźnika możesz zobaczyć co w danej chwili dzieje się z Twoją przesyłką i sprawdzić kiedy dotrze do odbiorcy.

Po piąte – reklamuj

Jeśli w wykonanej przez firmie kurierskiej usłudze coś nie spełniło Twych oczekiwań, a zwłaszcza jeśli zawartość przesyłki została uszkodzona lub zniszczona, a także jeśli doszło do jej zagubienia, masz prawo do dochodzenia odszkodowania od przewoźnika, ale pierwszym krokiem do tego jest złożenie reklamacji, najlepiej u kuriera dostarczającego Ci przesyłkę.

Po szóste - nawiąż współpracę

To rada dla osób, firm lub instytucji często korzystających z usług firm kurierskich. Znacznie szybciej, łatwiej, a prawdopodobnie także taniej będą one obsługiwane jeśli zdecydują się podpisać stałą umowę współpracy. Umowa taka pozwala znacznie usprawnić procedury nadania paczek.